mountaindreams.blogg.se

Isklättring och nysnö

Kategori: Klättring

I dag har jag klättrat is fast det var nysnö. Det gör man bara om man har en isklätterexamen eller om man inte kan åka skidor. Jag är glad att det fortfarande är bra temperatur för isklättring. Sydsidorna har dock inte byggts på ännu tror jag. Kanske tar en tur med bilen och rekar. När det väl går att klättra is på en sydvägg, så kan det bli riktigt skönt. I dag var det så där kallt om fingrarna att jag blev lite illamående. Avnjöt en crepe med nutella efteråt. Det smakade desto bättre.

Kommentarer

  • Marina säger:

    Man får klättra....men man får inte ramla!! Var rädd om dig och ha roligt!! Kram

    2013-01-02 | 16:21:42
  • Robert Eriksson säger:

    Tack för tippset. Det ska jag lära ut;-)

    2013-01-03 | 18:08:00
    Bloggadress: http://mountaindreams.blogg.se/

Kommentera inlägget här: