mountaindreams.blogg.se

Om drömmar

Kategori: Äventyr

Att resa mycket gör att jag inte får tid för drömmarna. Eller det är inte sant, men drömmarna handlar mer om hemlängtan än om nya äventyr. Jag saknar på sätt och vis tiden då det bara fanns drömmar. Då var allt perfekt. Jag var kanske Aragorn i sagan om ringen och jag hade aldrig skoskav. I drömmen. Jag ångrar inte att jag valt att jobba med klättring och skidåkning, men jag kan verkligen uppskatta hösten. På hösten får jag lite mer tid att drömma. Nu är hösten över och verkligheten bankar på dörren. Snart är det dags att dra vidare.

Kommentarer

  • Morgan säger:

    Jag håller med fullständigt. Drömma stort tar ju tid och energi men är underbart.

    2012-11-30 | 19:16:26
  • Hannah säger:

    Jag är glad att du i alla fall har hemlängtan när du är borta ;-)

    2012-12-05 | 17:24:00
    Bloggadress: http://www.lilac.se

Kommentera inlägget här: